Kettlebell Workout Oefeningen voor Beginners VIDEO Aan de slag met Kettlebells

De Kettlebell workout combineert cardio oefeningen en krachttraining tot een zeer Effectieve Kettlebell training voor verantwoord afvallen die je thuis kunt doen.

groene vinkJe wilt een kettlebel kopen?
groene vinkJe wilt met een kettlebel thuis trainen?
groene vinkJe wilt een verantwoorde workout?
groene vinkJe wilt vet verbranden en strakke buikspieren?

Lees onderstaand artikel;

De Kettlebell workout combineert cardio oefeningen en krachttraining tot een zeer effectieve workout. Door deze combinatie kun je snel spierkracht ontwikkelen, vetverbranden en effectief afvallen.

Een Kettlebell workout bestaat uit een groot aantal verschillende oefeningen. Zowel mannen als vrouwen kunnen dezelfde oefeningen doen, waarbij de intensiteit van je workout af hangt van het gewicht van de Kettlebell die je gebruikt.

De kettlebell is uiterst effectief om snel sterk te worden met relatief weinig trainingstijd. Door grote zwaaibewegingen in de workout  in combinatie met momenten van fixatie, worden dieper liggende spieren aangesproken en neemt de rompstabiliteit snel toe. Met een juiste houding en techniek kun je snel opbouwen naar zwaardere gewichten, waarmee het effect nog groter wordt. De kettlebell workout leert je om goed te tillen en zorgt voor een verbeterde lichaamshouding.

Kettlebells zijn een effectievere vervanging voor: barbells, dumbbells, cardio- apparatuur, grip trainers, medicine ballen en gewichtsvesten voor pull-ups.

De Kettlebell workout is perfect voor thuis en de workouts zijn kort en intensief. Ideaal als je een druk leven hebt en weinig tijd overhoudt om naar de sportschool te gaan.

Kettlebell Training


“Heb jij alles al geprobeerd om buikvet te verliezen?”


Oefeningen die je met Kettlebells Workout kunt doen:

  • Buikspieroefeningen
  • Beenspieroefeningen
  • Armspieroefeningen
  • Rugspieroefeningen

De 7 voordelen van deKettlebell Workout:

  1. De kettlebell workout is niet duur, integendeel het is een van de meest populaire thuis fitness tools.
  2. Je hoeft niet naar de sportschool, je kunt de kettlebell workout kun je in je eigen huis volledig als cardio / krachttraining beoefenen.
  3. Je ziet zeer snel resultaat door de hoge intensiteit van de Kettlebell workout. Je verbrand vet terwijl je op hetzelfde moment spieren ontwikkeld.
  4. Je bent niet eindeloos aan het trainen voordat je resultaat ziet, hierdoor blijf je gemotiveerd.
  5. Iedereen kan met kettlebell workout afvallen en doen. Zowel mannen als vrouwen. Jongeren als ouderen. Beginners en gevorderden.
  6. Je krijgt een betere lichaamshouding.
  7. Je kunt nu verantwoord afvallen en afvallen zonder dieet

Behaal snel resultaat met de kettelbel workout met  2 tot 3 X per week 20-30 minuten trainen.

Wat is het resultaat van een Kettlebell Workout:

  • Buikvet verbranden
  • Sterke buikspieren
  • Sterkere toename spierontwikkeling voor je volledige lichaam

 

kettlebell-oefeningen-voor-beginners

De kettlebell revolutie is in volle gang. Als je niet weet wat een kettlebell is, dan is het tijd dat je de kettlebell ontdekt. Het is een soort van krachttraining apparaat dat de vormt heeft als een kanonskogel met een handvat eraan. Het komt oorspronkelijk uit Rusland, het is nu een populaire tool die wereldwijd wordt gebruikt om sterker, fitter en slanker te worden.

Wat maakt kettlebells zo speciaal?

Het grootste verschil tussen de kettlebell en een standaard gewicht is dat met een kettlebell, het gewicht uit het midden is. Dit maakt uw kern en grip werk een stuk moeilijker. Een 20 minuten durende kettlebell workout is al zeer effectief.

Het is ideaal wanneer je de thuis je Kettlebell Workout beoefend. Het vereist zeer weinig ruimte om te gebruiken en de kettlebell kun je makkelijk opbergen.

Met een Kettlebell kan je andere oefeningen uitvoeren dan met reguliere fitnessmaterialen (zoals dumbbells of barbells). Kettlebell oefeningen zijn heel veelzijdig, ze trainen veel spieren in het lichaam tegelijkertijd.

De Kettlebell workout stimuleert de productie van groeihormoon en dus de verbranding van vet, terwijl andere trainingen de productie van andere hormonen stimuleren die juist vet vast houden! Dit is de verklaring waarom je soms uren kunt sporten, zonder resultaat te zien. Het is vooral een kwestie van de juiste hormonen!

Groeihormoon is een natuurlijk hormoon wat ons lichaam zelf aanmaakt (ook wel verjongingshormoon genoemd) en weer afbreekt. Het is in ons lichaam het hormoon dat het meeste vet verbrandt. De samenstelling van de Kettlebell Workout stimuleert de aanmaak van groeihormoon enorm (op natuurlijke wijze, het lichaam doet dit zelf), dat maakt de Kettlebell Workout zo effectief.

Hoe meer spieren je aanspreekt, hoe groter de verbranding in je lichaam wordt.De Kettlebell Workout verbrandt daarom veel energie (en dus calorieeen) tijdens een training.

Je hoeft geen tijd te spenderen het veranderen van de gewichten omdat de kettlebell een vast gewicht heeft. Alles wat je hoeft te doen is het selecteren van de kettlebell van je keuze en aan de slag te gaan!
Het eerste wat je hoeft te doen is starten met de basics voordat je allerlei geavanceerde en moeilijke oefeningen doet met kettlebells.

Kettlebell Training voor beginners: Basis Kettlebell oefeningen

  • Cleans
  • Overhead Presses
  • Front Squats
  • Rows
  • Windmills ( tegen je love handles)
  • Snatches

Wanneer de deze bewegingen eenmaal onder de knie hebt, kunt je vervolgens over gaan tot meer geavanceerde oefeningen zoals lunges, alternating swings, floor presses, etc. Je zult er voordeel uit halen wanneer je de basis leert in de volgorde hierboven en wanneer je probeert om ze een voor een te leren.

Wanneer je begint met trainen in een aantal van de oefeningen zoals cleans en snatches, vind je misschien dat de kettlebell bonzen en schuren tegen je onderarmen. Dit is gebruikelijk in het begin en oefening zal dit stoppen na enige tijd. Dus, om dit te voorkomen is het noodzakelijk vooral in het begin veel herhalingen te vermijden van deze oefeningen. Doe dagelijks een paar herhalingen om juiste methode te leren zonder nadelige gevolgen voor jezelf.

Net als alle andere methoden van training, wanneer je kettlebells gewichten lift bij hetzelfde aantal herhalingen, zal het je niet helpen je te verbeteren in kracht en spiergroei. Je moet overgaan naar zwaardere kettlebells om je algehele kracht en spiermassa te vergroten.

Laten we nu eens kijken naar enkele workout routines die je kunt proberen met kettlebells. Wanneer je traint op andere manieren, zoals traditionele gewichten, hardlopen of lichaamsgewicht oefeningen en je wilt kettlebells in je training routine toe voegen, begin dan geleidelijk met kettlebell swings. Doe ongeveer 2-3 sets van 10 herhalingen aan het eind van je normale training. Zodra je goed bent met kettlebell swings, voeg je geleidelijk 1 oefening van de basis kettlebell oefeningenlijst toe.

Welke Kettlebell Is Geschikt Voor Mij?

Als je begint met kettlebell oefeningen is het belangrijk dat je het gewicht kiest dat het beste bij jou past. Dit voorkomt aan de ene kant blessures en zorgt er aan de andere kant voor dat je het maximale uit je training haalt. Hier onder vind je een overzicht van de verschillende gewichten en voor wie deze geschikt zijn.

4 kg kettlebell Voor vrouwen van 65+ en vrouwen die heel lang niet aan sport hebben gedaan of een lage belastbaarheid hebben in verband met bijvoorbeeld milde (rug)klachten.
8 kg kettlebell Voor alle vrouwen onder de 65 die blessure vrij zijn is dit de beste kettlebell om mee te beginnen.
12 kg kettlebell Voor vrouwen die al eerder met de Kettlebell hebben gesport, of die zeer getraind zijn. Mannen 65+, of zeer lang niet aan sport gedaan, of zeer lage belastbaarheid.
16 kg kettlebell Voor alle mannen onder de 65 die blessure vrij zijn is dit het meest geschikte gewicht. Ook voor sterke vrouwen is dit een goed gewicht.

Tips:

  • Zorg dat je workout gevarieerd is. Hierdoor wordt de spierontwikkeling extra gestimuleerd en zie je sneller resultaat.
  • Combineer je Kettlebell training altijd met gezonde voeding, voor optimaal resultaat.

Kettlebell workouts: maandag, zaterdag, vrijdag

  • Een arm kettlebell Clean and Military Press – 2 sets van 5 herhalingen links en rechts
  • Een arm kettlebell Bent Over Row – 2 set van 6 herhalingen links en rechts
  • Een arm kettlebell Windmill – 1 set van 3 herhalingen links en rechts
  • Een arm kettlebell Front Squat – 2 sets of 6 reps left and right
  • Een arm kettlebell Swing – 2 set van 10 herhalingen links en rechts

Na twee weken, voeg je een andere set oefeningen toe aan je workout.

Veelgestelde vragen

Hoe vaak per week moet ik gaan trainen?
Je kunt 1, 2 tot 3 keer per week met de Kettlebell trainen. Hoe vaker, hoe sneller je resultaat zult zien.

“Wat voor resultaat kan ik verwachten?”
Je kunt verwachten dat als je minimaal 2x per week gaat trainen je al binnen 3 weken een duidelijk verschil in de spiegel zult zien. Je vetpercentage zal zijn gedaald, je lichaam zal zichtbaar strakker zijn en je conditie merkbaar beter.

“Ik heb fysieke klachten, kan ik met de Kettlebell Workout trainen?”
De Kettlebell Workout is geschikt voor veel mensen, maar we raden je aan eerst contact op te nemen met je huisarts/fysiotherapeut voor advies.

“Ik ben onlangs bevallen, kan de Kettlebell Workout mij helpen?”
Veel moeders gebruiken de Kettlebell Workout om hun lichaam weer in shape te krijgen. Start rustig, luister naar je lichaam. Je zult binnen 1 á 2 maanden je oude figuur weer terug hebben, mogelijk zelfs beter.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *