Kettlebell Oefeningen : Het Geheim Om Love Handles en Buikvet te Verbranden

Ontdek Het Geheim Hoe Love Handles en Buikvet Te Verbranden. Met Kettlebell Oefeningen.

KettlebellKettlebell oefeningen oefeningen zijn dé training bij uitstek voor snel buikvet verbranden en jouw gewenste Lichaamssamenstelling te bereiken.
Er is met sporten nog nooit zó snel zó veel resultaat bereikt op het gebied van vetverbranding en de opbouw van spiermassa als nu met Kettlebell training! De Kettlebell training oefeningen gaat om succesvol afvallen, het opbouwen van een sterk en atletisch lichaam of welke andere fysieke doelstelling dan ook! Met de Kettlebell training oefeningen haal je ongeacht je huidige trainingsniveau, sneller dan ooit jouw persoonlijke doelstelling. Kettlebell training zorgt voor een extreme allround fitness work-out.

De kettlebell is uiterst effectief om snel sterk te worden met relatief weinig trainingstijd. Door grote zwaaibewegingen in combinatie met momenten van fixatie, worden dieper liggende spieren aangesproken en neemt de rompstabiliteit snel toe. Met een juiste houding en techniek kun je snel opbouwen naar zwaardere gewichten, waarmee het effect nog groter wordt. De kettlebell leert je om goed te tillen en zorgt voor een verbeterde lichaamshouding.

De Kettlebell Training voor buikvet verbranden
wordt een nieuwe fitness trend genoemd, maar is eigenlijk een hele oude Russische krachtsport. Een kettlebell is een gietijzeren bal met een handvat. Ruim 300 jaar geleden werden de gewichten in Rusland ingezet om landbouwproducten te wegen. Boeren en marktkooplieden begonnen met wedstrijdjes. In Rusland en Oekraïne is dit lang geleden uitgegroeid tot een volkssport, Girevoy (Kettlebell).

Uniek van de kettlebell oefeningen is de combinatie van kracht en uithoudingsvermogen.

Onderstaande kettlebell oefeningen zijn bedoeld om een indruk te geven van wat er mogelijk is met een Kettlebell. Dit is het slechts een kleine greep uit de vele kettlebell oefeningen. De kettlebell training is met een klein aantal zeer eenvoudige oefeningen al buitengewoon intensief! De uitvoeringswijze is bij kettlebell training van groot belang.

  • De Swing is de basis van alle kettlebell training oefeningen en is daarom van cruciaal belang om deze perfect te beheersen. De Swing is tevens 1 van de beste oefeningen ter versterking van iemands onderrug.
  • De windmill is één van de beste basis kettlebell training oefeningen en zorgt tevens voor een enorme flexibiliteit van de romp en heupen. De windmill is uitermate geschikt voor het trainen van iemands schouderstabiliteit.
  • De Thruster is de koning onder kettlebell training oefeningen wat betreft het verhogen van de vetverbranding. Omdat de Thruster in één beweging bijna het gehele lichaam traint zorgt deze voor een enorme krachttoename en vetverlies. De Truster is ideaal voor mensen die weinig tijd hebben om te trainen.

Wat zijn de voordelen om met de Kettlebell te Trainen:

  1. De kettlebell training is niet duur, integendeel het is een van de meest populaire thuis fitness tools.
  2. Je hoeft niet naar de sportschool, je kunt de kettlebell training in je eigen huis volledig als cardio / krachttraining beoefenen.
  3. Je ziet zeer snel resultaat door de hoge intensiteit van de Kettlebell training. Je verbrand vet terwijl je op hetzelfde moment spieren ontwikkeld.
  4. Je bent niet eindeloos aan het trainen voordat je resultaat ziet, hierdoor blijf je gemotiveerd.
  5. Iedereen kan met de kettlebell training trainen en afvallen. Zowel mannen als vrouwen. Jongeren als ouderen. Beginners en gevorderden.
  6. Je krijgt een betere lichaamshouding.

 

Wat is de juiste Kettlebell voor mij?

Bij snel buikvet verbranden begint je met kettlebell oefeningen. Daarbij is het belangrijk dat je het gewicht kiest dat het beste bij jou past. Dit voorkomt aan de ene kant blessures en zorgt er aan de andere kant voor dat je het maximale uit je training haalt. Hier onder vind je een overzicht van de verschillende gewichten en voor wie deze geschikt zijn.

4 kg kettlebell Voor vrouwen van 65+ en vrouwen die heel lang niet aan sport hebben gedaan of een lage belastbaarheid hebben in verband met bijvoorbeeld milde (rug)klachten.
8 kg kettlebell Voor alle vrouwen onder de 65 die blessure vrij zijn is dit de beste kettlebell om mee te beginnen.
12 kg kettlebell Voor vrouwen die al eerder met de Kettlebell hebben gesport, of die zeer getraind zijn. Mannen 65+, of zeer lang niet aan sport gedaan, of zeer lage belastbaarheid.
16 kg kettlebell Voor alle mannen onder de 65 die blessure vrij zijn is dit het meest geschikte gewicht. Ook voor sterke vrouwen is dit een goed gewicht.

De kracht van Kettlebell oefeningen

  • Zeer korte explosieve training. (20/30 minuten training voor maximaal resultaat!)
  • Krachttraining, flexibiliteitstraining en cardio training in één.
  • Goede ontwikkeling van grip kracht door dikte van het handvat.
  • Versterkt de totale rug en schouderpartij; kan dus zeer positief werken bij rugklachten.
  • Kettlebell training verbetert de mobiliteit en is daardoor ook zeer geschikt voor ouderen.
  • De Kettlebell is onverslijtbaar, gemakkelijk mee te nemen en geschikt voor iedereen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *