3 Redenen Waarom Je De Kilo’s Er Maar Niet Af Krijgt

“De Top 3 Redenen Waarom Je De Kilo’s Er Maar Niet Af Krijgt En Hoe Je Met Deze Verbazingwekkend Simpele Tips Een Voorgoed Slank Lichaam Krijgt”

1: Diëten focussen op wat je niet mag, waardoor je overal een tekort aan krijgt, behalve aan vet

Bezig zijn met wat je niet mag maakt van diëten een strijd, terwijl je juist gemakkelijk een gezonde levensstijl voor jezelf (en je gezin) kunt ontwikkelen die bij je past.

Als je focust op wat je niet mag dan krijg je daar juist steeds meer zin in, ken je dat?

Daarom doen we dat met deze methode juist niet. Het is beter om wekelijks nieuwe gezonde gewoontes aan te leren (natuurlijk kan je ze ook sneller achter elkaar bekijken), zodat je alleen maar hoeft te focussen op iets wat gemakkelijk is om toe te passen. Tegelijkertijd brengt datgene je hormoonhuishouding in balans en maakt het je lichaam slanker.

2: Je streefgewicht als doel zien leidt meestal uitsluitend tot frustratie en het jojo-effect

Veel mensen focussen met hun dieet op streefgewicht. En dat is meteen één van de meest gemaakte dieet-fouten. Je streefgewicht bereiken mag niet het doel zijn.

Je streefgewicht bereiken is uiteindelijk het gevolg van een goede gezondheid en een balans in je hormoonhuishouding. Je hormonen bepalen waar en hoeveel vet je opslaat, het is altijd een onbalans in je hormoonhuishouding die leidt tot toename in gewicht.

De reden hiervan is dat hormonen zowel verantwoordelijk zijn voor vetopslag als voor vet verbranding. Ze reguleren ons lichaam van binnen.

Onze hormoonhuishouding raakt uit balans door invloed van:

  • Slechte voeding (zoals suikerrijke voeding, de meeste verpakte voedingsmiddelen, maaltijdvervangers, kant-en-klaar maaltijden, etc)
  • Alcohol
  • Stress
  • Het volgen van diëten
  • Calorie-beperking
  • Vetarm eten
  • Slecht slapen
  • Genen
  • (Light) frisdrank
  • Medicijngebruik
  • Amalgaam vullingen
  • Tekorten aan voedingsstoffen zoals mineralen, vitamines en goede vetten
  • Leeftijd
  • Gebrek aan of de verkeerde vormen van beweging
  • Hardlopen, fietsen, crosstrainer op lage intensiteit (lage hartslag, lange duur)
  • Etc

En zodra (door één of meerdere van bovenstaande invloeden) onze hormoonhuishouding uit balans raakt, neemt vetopslag op een specifieke plaats in je lichaam toe. Met andere woorden: je wordt dikker.

Focus dus op een goede gezondheid, en je zult daarna vanzelf slank worden.

Het is een veel prettiger en gemakkelijker pad, en het geeft je veel meer voldoening.

De weg er naar toe Het doel Het resultaat
Fout (Streng) diëten X kg wegen / slank lichaam Frustratie en jojo’en
Goed Gezonde gewoontes ontwikkelen Gezondheid en balans in hormoonhuishouding Slank lichaam, tevredenheid, zekerheid, lekker in je vel zitten

3: Trek in zoet. Dit heeft 2 hoofdredenen. Volg de tips en deze trek verdwijnt vanzelf. Je zult sneller en met minder moeite gewicht verliezen

Dit is niet jouw schuld.

Het is ontstaan door een combinatie van wat je in de afgelopen maanden regelmatig hebt gegeten en wat je de dag zelf, voordat je trek kreeg in zoet, hebt gegeten.

Je was je er niet bewust van dat dit zo’n invloed had. Dat is wat ik bedoel te zeggen met: ‘het was niet jouw schuld’.

Maar je hebt wel vanaf dit moment invloed.

Je voeding bepaalt je trek in zoet

En het leuke is, er zijn een paar hele simpele voedingsmiddelen die gewoon in iedere supermarkt liggen (en die je misschien al in huis hebt), en die je trek in zoet laten verdwijnen.

Dit maakt de weg naar jouw slanke lichaam moeiteloos en zelfs plezierig.

Je zult je vanaf de eerste dag al beter voelen (want je voeding bepaalt niet alleen je trek in zoet, maar ook hoeveel energie je hebt) en je zult na een paar dagen een verschil beginnen te zien in de spiegel en aan je kleding (en ook op de weegschaal, maar je weet ondertussen waarschijnlijk dat ik daar niet zo’n fan van ben, er zijn veel nauwkeurigere methoden om je vooruitgang te bepalen, zoals je vetpercentage).

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *