kettlebell workout | kettlebell training

Door Kettlebell workouts te combineren met uw cardio oefeningen, kunt u effectief en verantwoord afvallen.

groene-vinkJe wilt met een kettlebell thuis trainen?
groene-vinkJe wilt een verantwoorde workout?
groene-vinkJe wilt vet verbranden en strakke buikspieren?
groene-vink Je wilt een kettlebell kopen?

Door deze combinatie kun je snel spierkracht ontwikkelen, vet verbranden en effectief afvallen. Zowel mannen als vrouwen kunnen dezelfde oefeningen doen, waarbij de intensiteit van je training af hangt van het gewicht van de Kettlebell die je gebruikt. De kettlebell is uiterst effectief om snel sterk te worden met relatief weinig trainingstijd. Door grote zwaaibewegingen in de training in combinatie met momenten van fixatie, worden dieper liggende spieren aangesproken en neemt de rompstabiliteit snel toe.

Met een juiste houding en techniek kun je snel opbouwen naar zwaardere gewichten, waarmee het effect nog groter wordt. De kettlebell training leert je om goed te tillen en zorgt voor een verbeterde lichaamshouding. Kettlebells zijn een effectievere vervanging voor: barbells, dumbbells, cardio- apparatuur, grip trainers, medicine ballen en gewichtsvesten voor pull-ups. De Kettlebell training is perfect voor thuis en de trainingen zijn kort en intensief. Ideaal als je een druk leven hebt en weinig tijd overhoudt om naar de sportschool te gaan.

“Heb jij alles al geprobeerd om buikvet te verliezen?”

Met de Kettlebell Workout:

  • Train je jouw volledige lichaam.
  • Stimuleer je de lichaamseigen aanmaak van vetverbranding & verjongingshormonen
  • Versterk je buik-, rug-, been- en armspieren

kettlebell training oefeningen voor beginnersDe 7 Voordelen van de Kettlebell Training:

    1. De kettlebell training is niet duur, integendeel het is een van de meest populaire thuis fitness tools.
    2. Je hoeft niet naar de sportschool, je kunt de kettlebell training in je eigen huis volledig als cardio / krachttraining beoefenen.
    3. Je ziet zeer snel resultaat door de hoge intensiteit van de Kettlebell training. Je verbrand vet terwijl je op hetzelfde moment spieren ontwikkeld.
    4. Je bent niet eindeloos aan het trainen voordat je resultaat ziet, hierdoor blijf je gemotiveerd.
    5. Iedereen kan met de kettlebell training trainen en afvallen. Zowel mannen als vrouwen. Jongeren als ouderen. Beginners en gevorderden.
    6. Je krijgt een betere lichaams houding.
    7. Je kunt nu verantwoord afvallen en afvallen zonder dieet.

Behaal snel resultaat met de kettlebell training met 2 tot 3 X per week 20-30 minuten trainen. Hoge intensiteit = snel resultaat. Praktisch alle spiergroepen worden gebruikt bij het uitvoeren van de Kettlebell oefeningen. Daardoor stijgt je hartslag snel en is het een intensieve training die niet langer dan 25 minuten hoeft te duren.

Wat is het resultaat van een Kettlebell training:

  • Buikvet verbranden
  • Sterke buikspieren
  • Sterkere toename spierontwikkeling voor je volledige lichaam

Veelzijdige oefeningen

Met een Kettlebell kan je tientallen verschillende oefeningen uitvoeren. kettlebellsDe kettlebell revolutie is in volle gang. Als je niet weet wat een kettlebell is, dan is het tijd dat je de kettlebell ontdekt. Het is een soort van krachttraining apparaat dat de vormt heeft als een kanonskogel met een handvat eraan. Het komt oorspronkelijk uit Rusland, het is nu een populaire tool die wereldwijd wordt gebruikt om sterker, fitter om verantwoord afvallen mogelijk te maken.

Wat maakt kettlebells zo speciaal?

Het grootste verschil tussen de kettlebell en een standaard gewicht is dat met een kettlebell, het gewicht uit het midden is. Dit maakt uw kern en grip werk een stuk moeilijker. Een 20 minuten durende kettlebell training is al zeer effectief. Het is ideaal wanneer je de thuis je Kettlebell Training beoefend. Het vereist zeer weinig ruimte om te gebruiken en de kettlebell kun je makkelijk opbergen. Met een Kettlebell kan je andere oefeningen uitvoeren dan met reguliere fitnessmaterialen (zoals dumbbells of barbells). Kettlebell oefeningen zijn heel veelzijdig, ze trainen veel spieren in het lichaam tegelijkertijd. De Kettlebell training stimuleert de productie van groeihormoon en dus de verbranding van vet, terwijl andere trainingen de productie van andere hormonen stimuleren die juist vet vast houden!

Dit is de verklaring waarom je soms uren kunt sporten, zonder resultaat te zien. Het is vooral een kwestie van de juiste hormonen! Groeihormoon is een natuurlijk hormoon wat ons lichaam zelf aanmaakt (ook wel verjongingshormoon genoemd) en weer afbreekt. Het is in ons lichaam het hormoon dat het meeste vet verbrandt. De samenstelling van de Kettlebell Training stimuleert de aanmaak van groeihormoon enorm (op natuurlijke wijze, het lichaam doet dit zelf), dat maakt de Kettlebell Training zo effectief. Hoe meer spieren je aanspreekt, hoe groter de verbranding in je lichaam wordt.

De Kettlebell Training verbrandt daarom veel energie (en dus calorieën) tijdens een training. Je hoeft geen tijd te spenderen het veranderen van de gewichten omdat de kettlebell een vast gewicht heeft. Alles wat je hoeft te doen is het selecteren van de kettlebell van je keuze en aan de slag te gaan! Het eerste wat je hoeft te doen is starten met de basics voordat je allerlei geavanceerde en moeilijke oefeningen doet met kettlebells.

Kettlebell training voor beginners: Basis Kettlebell oefeningen

  • Cleans
  • Overhead Presses
  • Front Squats
  • Rows
  • Windmills ( tegen je love handles)
  • Snatches

Wanneer de deze bewegingen eenmaal onder de knie hebt, kunt je
vervolgens over gaan tot meer geavanceerde oefeningen zoals lunges, alternating swings, floor presses, etc. Je zult er voordeel uit halen wanneer je de basis leert in de volgorde hierboven en wanneer je probeert om ze een voor een te leren. Wanneer je begint met trainen in een aantal van de oefeningen zoals cleans en snatches, vind je misschien dat de kettlebell bonzen en schuren tegen je onderarmen. Dit is gebruikelijk in het begin en oefening zal dit stoppen na enige tijd.

Dus, om dit te voorkomen is het noodzakelijk vooral in het begin veel herhalingen te vermijden van deze oefeningen. Doe dagelijks een paar herhalingen om juiste methode te leren zonder nadelige gevolgen voor jezelf. Net als alle andere methoden van training, wanneer je kettlebells gewichten lift bij hetzelfde aantal herhalingen, zal het je niet helpen je te verbeteren in kracht en spiergroei. Je moet overgaan naar zwaardere kettlebells om je algehele kracht en spiermassa te vergroten.

Laten we nu eens kijken naar enkele trainings routines die je kunt proberen met kettlebells. Wanneer je traint op andere manieren, zoals traditionele gewichten, hardlopen of lichaamsgewicht oefeningen en je wilt kettlebells in je training routine toe voegen, begin dan geleidelijk met kettlebell swings. Doe ongeveer 2-3 sets van 10 herhalingen aan het eind van je normale training. Zodra je goed bent met kettlebell swings, voeg je geleidelijk 1 oefening van de basis kettlebell oefeninglijst toe. Wanneer je op dit moment geen training volgt en wilt een frisse start met kettlebells of wilt overschakelen naar een gehele kettlebell training

Welke Kettlebell Is Geschikt Voor Mij?

Als je begint met kettlebell oefeningen is het belangrijk dat je het gewicht kiest dat het beste bij jou past. Dit voorkomt aan de ene kant blessures en zorgt er aan de andere kant voor dat je het maximale uit je training haalt. Hier onder vind je een overzicht van de verschillende gewichten en voor wie deze geschikt zijn.

4 kg kettlebell  Vrouwen 60+, of lang niet aan sport gedaan, of lage belastbaarheid of lichte (rug)klachten.
8 kg kettlebell Vrijwel alle vrouwen, ongeacht sport niveau. Blessurevrij.
12 kg Kettlebell Vrouwen die al eerder met de Kettlebell hebben gesport, of die zeer getraind zijn. Mannen 65+, of zeer lang niet aan sport gedaan, of zeer lage belastbaarheid.
16 kg Kettlebell Vrijwel alle mannen, ongeacht sportniveau. Blessurevrij.

Tips:

  • Zorg dat je training gevarieerd is. Hierdoor wordt de spierontwikkeling extra gestimuleerd en zie je sneller resultaat.
  • Combineer je Kettlebell training altijd met gezonde voeding, voor optimaal resultaat.

Veelgestelde vragen

“Hoe vaak per week moet ik gaan trainen?”
Je kunt 1, 2 tot 3 keer per week met de Kettlebell trainen. Hoe vaker, hoe sneller je resultaat zult zien.

“Wat voor resultaat kan ik verwachten?”
Je kunt verwachten dat als je minimaal 2x per week gaat trainen je al binnen 3 weken een duidelijk verschil in de spiegel zult zien. Je vetpercentage zal zijn gedaald, je lichaam zal zichtbaar strakker zijn en je conditie merkbaar beter.

“Ik heb fysieke klachten, kan ik met de Kettlebell Workout trainen?”
De Kettlebell Workout is geschikt voor veel mensen, maar we raden je aan eerst contact op te nemen met je huisarts/fysiotherapeut voor advies.

“Ik ben onlangs bevallen, kan de Kettlebell Workout mij helpen?”
Veel moeders gebruiken de Kettlebell Workout om hun lichaam weer “in shape” te krijgen. Start rustig, luister naar je lichaam. Je zult binnen 1 à 2 maanden je oude figuur weer terug hebben, mogelijk zelfs beter.

7-voudig Tour De France winnaar Lance Armstrong traint met Kettlebells.

kettlebell
kettlebell

Kettlebells worden steeds populairder en is de perfecte & totale thuis fitness oefening! Het enige nadeel: de trainingen zijn kort en intensief dus je moet aan de bak! De kettlebell is geschikt voor vrouwen en mannen. Voor amateurs en topsporters zoals de foto hierboven laat zien. Ook Lance Armstrong, 7 voudig winnaar van de Tour De France traint met Kettlebells. Deze foto werd gemaakt door New York Daily News toen zij in december 2008 een artikel schreven over zijn Comeback in de Tour De France (3 jaar na zijn laatste deelname). Geen onaardig lichaam toch? Het is tijd NU om deze oude Russische apparatuur te gebruiken voor goede effectieve afslank resultaten.